Zoek

Zo vaak moet jij jouw kantoor opruimen

Deel artikel

Jouw werkplek opruimen is noodzakelijk om goed te kunnen werken. De bureau’s afstoffen en  ze vrij maken van de berg papier die zich heeft opgestapeld valt onder opruimen, net als aan de slag gaan met tyraps en folie. Het één is minder vaak nodig dan het ander. 

Folie gebruiken op je werkplek 

Folie is geschikt om dingen in te bewaren. De wikkelfolie die grote pakketten met spullen kan beschermen, kan op een kantoor bijvoorbeeld worden ingezet om een grote lading printpapier te beschermen. Papier is een redelijk kwetsbaar product dat op veel werkplekken aanwezig is, het zou zonde zijn wanneer hele stapels onbruikbaar zouden worden omdat iemand er een keer koffie overheen gemorst heeft. Naast papier kan folie ook gebruikt worden om andere makkelijk te beschadigen attributen te beschermen. Ieder kantoor zou een aantal rollen moeten hebben liggen, zodat het tijdens het opruimen gebruikt kan worden om de kwetsbare producten in te wikkelen die voorbij komen. 

Wat komt er allemaal kijken bij een grote schoonmaak op kantoor 

Lang niet ieder kantoor wordt in dezelfde mate gebruikt als opslag voor oude spullen. Toch zal er tenminste één keer per jaar goed opgeruimd moeten worden, waarbij oude spullen die niet meer gebruikt gaan worden naar de stort gebracht kunnen worden. Wanneer het om een grote berg gaat die weggebracht zal moeten worden, kan het handig zijn om omsnoeringsmateriaal te gebruiken. Polyester Banden kunnen de spullen tijdens het vervoeren bij elkaar houden. Hierdoor blijven auto’s onbeschadigd en vallen er niet zomaar dingen uit het pakket bij het verplaatsen ervan. 

Wanneer is het verstandig om omsnoeringsmateriaal te gebruiken

Bij het vervoeren van spullen zijn polyester of staal banden handig om deze onbeschadigt op bestemming te krijgen. Het hangt er natuurlijk van af of het noodzakelijk is om de producten goed te beschermen. Wanneer er is besloten tijdens de schoonmaak om iets weg te doen, dan maakt het niet uit hoe het aankomt. Wanneer er echter oude spullen van kantoor worden doorverkocht aan iemand die er nog iets aan heeft, kunnen deze producten maar beter verzekerd worden met omsnoeringsmateriaal wanneer ze verreden worden. Want wanneer ze beschadigen is de kans groot dat ze alsnog bij het grof vuil eindigen. 

De voordelen van een opgeruimde werkplek 

Na het opruimen van het kantoor neemt de ruimte die je hebt om te werken altijd toe. Je wordt productiever wanneer je alles dat je in je hoofd hebt meteen kan uitwerken zonder eerst je bureau te hoeven leegmaken. Daarnaast is er  altijd ruimte om werk gerelateerde dingen te bewaren, wanneer geregeld de opslag wordt nagekeken en alles dat overbodig is wordt weggedaan. 

Gerelateerd nieuws

Lifestyle

5 tips om je huis goed schoon te houden

Hoe heerlijk is het gevoel van een opgeruimd en schoon huis. Geen rondslingerende spullen en eindelijk weer overzicht in je huis. Dit zorgt voor rust