Verzonken bouten zoals de DIN 7991 Verzonken bouten worden gebruikt in toepassingen waarbij de bout gelijk met een oppervlak moet zijn. Verzonken bouten worden vaak gebruikt in de auto-industrie, bij het bevestigen van een wiel aan de as van een auto. Verzonken bout is een type bout waarvan de kop is afgesneden, zodat deze gelijk met het oppervlak waarop hij is bevestigd kan passen. Verzinkbouten worden vaak gebruikt in de auto-industrie, bij het bevestigen van een wiel aan de as van een auto. Verzinkbouten worden vaak gebruikt in terrasplanken (zoals voor dekken en dokken), maar ook in meubels en andere houtbewerkingsprojecten. De naam komt van het feit dat de kop van de bout onder het oppervlak is verzonken, als een verzinkboor. Verzinkbouten zijn een uitstekende manier om ervoor te zorgen dat uw project jarenlang meegaat.
Waar zijn verzonken bouten precies voor gemaakt?
Verzonken bouten worden meestal gebruikt voor houtbewerking, meubels en andere toepassingen verteld JRV Products. Verzonken bouten hebben een platte kop die verzonken is in het oppervlak van het materiaal, waardoor het verzonken wordt. De platte kop van de verzonken bout vergemakkelijkt de installatie in een oppervlak en zorgt tegelijkertijd voor een mooie afwerking. Verzonken bouten worden meestal gebruikt in combinatie met een moer of ring aan de onderkant.
Wanneer hoef je geen verzonken bouten te gebruiken en wanneer wel?
Verzonken bouten worden gebruikt wanneer de materiaaldikte kleiner is dan de boutdiameter. Verzonken bouten worden niet gebruikt wanneer er een risico bestaat op interferentie met andere onderdelen. Het verzonken gedeelte van een verzonken bout gaat door beide zijden van het materiaal en creëert aan beide zijden een plat oppervlak. Verzinkbouten worden niet gebruikt wanneer de materiaaldikte groter is dan de boutdiameter omdat ze aan beide zijden geen plat oppervlak kunnen creëren.